بازی شاهراه هوپا

بازی فکری شاهراه شما را به دهه چهل خورشیدی می برد. جایی که باید ویرانی های به جا مانده از کودتا، قحطی و سال ها جنگ بازسازی شود. شما به عنوان گاراژدار اتوبوس های مسافرتی لازم است چاره ای بیندیشید و شهرهای دور و نزدیک ایران را از طریق راه ها و به وسیله اتوبوس های خود به یکدیگر متصل کنید. مسافران باید به هر نقطه ای از ایران که دلشان می خواهد سفر کنند و پس از مدت ها با دوستان و آشنایان خود دیدار نمایند. دست بجنبانید که گاراژهای رقیبانتان هم دست به کار شده اند. آن ها هم مثل شما می خواهند جاده های بیشتری را به انحصار خود درآورند. هر چه مسیر بیشتری برای اتوبوس های خود تصاحب کنید، سود بیشتری خواهید کرد. در بازی فکری شاهراه کسی برنده است که بتواند امتیازهای بیشتری جمع آوری کند. این امتیازها از طریق تکمیل بلیط ها و تصرف جاده های بیشتر و طولانی تر حاصل می شود. بازی فکری شاهراه محصول انتشارات هوپا و برگردان فارسی بازی Ticket to Ride است که تاثیر زیادی در تقویت مهارت های ریاضی، ارتباطی، مدیریتی، تفکر استراتژٰیک و حل مسئله دارد.
قیمت قدیم: 440,000 تومان
550,000 تومان
این کالا در حال حاضر موجودی ندارد
تولید کننده: هوپا (محصولات فرهنگی)
طول 31
عرض 31
ارتفاع 7
حرکتی بودن حرکتی نیست
سبک بازی هیجان انگیز_ماجراجویی
رده سنی 8 سال به بالا
زمان بازی 1 ساعت
تعداد نفرات 2 تا 5 نفر
زبان فارسی
محتویات بسته صفحه بازی 110 کارت اتوبوس 30 کارت بلیت 240 اتوبوس پلاستیکی 5 مهره امتیاز شمار 1 کیسه پارچه ای دفترچه راهنما
راهنمای بازی در ابتدا نقشه بازی را روی میز یا زمین به نحوی که در دسترس همه بازیکنان باشد قرار دهید. هر بازیکن یک رنگ انتخاب کند و پس از آن یک مهره امتیاز شمار و تعداد ۴۵ مهره اتوبوس در اختیار او بگذارید. سپس کارت های اتوبوس را به خوبی بر بزنید و به هر بازیکن چهار عدد کارت بدهید. برای کارت های باقیمانده در کنار نقشه بازی جایی پیدا کنید. ۵ کارت بالایی را برداشته و به رو در کنار هم بگذارید. سپس کارت های بلیط را بر زده و به هر بازیکن سه کارت بدهید. کارت های باقیمانده را در نزدیکی کارت های اتوبوس به پشت جاسازی کنید. اکنون بازیکنان می توانند کارت های بلیط خودشان را ببینند و به صورت دلخواه یکی از آن ها را به زیر دسته کارت بلیط برگردانند. آخرین مرحله از چیدمان بازی فکری شاهراه، آدمک های امتیاز شمار هستند که در کنار صفحه بازی و در ابتدای مسیر شمارش قرار می گیرند. بازی فکری شاهراه تا زمانی ادامه پیدا می کند که برای یک بازیکن فقط دو مهره اتوبوس باقی بماند. در این لحظه دور آخر بازی شروع می شود و هر بازیکن می تواند یک نوبت دیگر بازی کند و یکی از سه حرکتی که در بالا توضیح دادیم انجام دهد. دور آخر که تمام شد، نوبت به امتیاز شماری می رسد. امتیاز مسیرها در حین بازی محاسبه و اعمال شده اند. آنچه باقی می ماند، امتیاز بلیط هاست. هر بازیکن بلیط هایی را که توانسته تکمیل کند، نشان می دهد و امتیاز مشخص شده بر روی آن را دریافت می کند. در صورتی که بازیکن نتوانسته باشد مسیر روی بلیط خود را تکمیل کند، امتیاز روی بلیط به عنوان امتیاز منفی برای او محاسبه می گردد. همچنین بازیکنی که توانسته باشد طولانی ترین مسیر اتوبوس را بسازد، ۱۰ امتیاز اضافی دریافت می کند.